ITalc
ITalc és un programa de gestió i control d'aules.
Amb aquest programa, un equip amb la funció de mestre pot veure i control.lar els monitors i equips dels alumnes que estàn en la seva llista.
Funcionament:
En l'equip Alumne
No s'ha de tocar res, només tindre iniciada la sessió.
En l'equip mestre
L'accés a iTalc està a primera vista al clicar en el menú d'inici.
Nota: La primera vegada que l'inicies és probable que mostri una errada rel.lacionada amb el "globalsettings.xml", però no és important ja que ens avis que és la primera vegada que s'està executant en la màquina i usuari.
Una vegada obert el programa ens demanarà un usuari i contrasenya ( que serà profe i contrasenya profe ), podrem afegir el grup i els equips manualment. El primer pàs és crear la clase ( classroom ), per això clicarem en le botó dret del ratolí sobre la franja dreta (Classroom manager ) i crearem una nova clase que direm Biblioteca. Acte seguit, i de la mateixa que hem creat la classe, afegirem els equips. Clicarem amb el botó dret del ratolí i afegirem un equip sobre el grup creat anteriorment. En el càs de la biblioteca, l'equip del professor te un fitxer de texte amb les IP dels equips a donar d'alta.
Per anar visualitzant els equips en la finestra principal només caldrà fer doble clic sobre ell.
NOTA: Les icones es ficaràn a dalt a l'esquerra i es sobrepossaràn una sobre altra si no ho canviem manualment.
Una vegada tinguessim els equps a la finstra principal podem control.lar-los. Una manera és un per un fent botó dret del ratolí sobre la previa i sel.leccionant Una de les varies opcions:
- Overview: Ajuda a l'alumne.
- Fullscreen demo: Tots els alumnes mostrats en la teva finestra veuràn la teva pantalla en la seva sense poder treballar.
- Window demo: Tots els alumnes mostrats en la teva finestra veuràn la teva pantalla en una finestra independent.
- Locked display: Bloquen l'equip sense poder treballar.
- View Live: Passaràs a veure una previa a pantalla complerta de l'equip sel.leccionat. ( Per sortir puja el ratolí a la part superior-dreta de la pantalla i sel.lecciona Salir).
- Remote Control: Com el seu nom indica, prens el control de l'equip ( Per sortir pots pujar el punter fins la part superior-dreta i sel.leccionar Salir).
- Let student show demo: Veus l'equip sense cap opció sobre ell ( poc recomanable ).
- Send text message: Envia un missatge de text a l'equip en forma de finestra d'alerta.
- Logon User: Pots validar-te amb els equips amb un usuari que tu especifiques ( només en màquines windows).
- Logout User: Tanca la sessió de l'equip alumne ( només en màquines windows).
- Take a snapshot:Fas una captura de pantalla de l'equip client. Aquestes captures podràs veure-les en la part esquerra en la icona amb forma de camara de fotos. També podràs desar-les al teu equip.
- Powe on, Reboot, Power down: Engeges, reinicies o apagues la màquina destí.
- Execute commands: Li envies a la màquina una ordre d'execució.
Nota important La resol.lució òptima de treball és de 1280x1024, si és així veureu que a la part superior dreta hi han dues icones més que s'encarregarien d'organitzar les previes de les finestres.
Més informació en La wiki oficial de l'italc.